Södra Teatern Lunch – SÖDra Teatern &Ndash; Restaurang, Bar, Nattklubb, Teater, Scen, Konferenslokal, Festlokal &Ndash; SÖDermalm, Stockholm &Ndash; Thatsup

1. Södra berget
  2. Hem - Sagateatern - Saga Mat & Dryck

Södra Teatern Intill Mosebacke torg mitt på Södermalm huserar en av stans mest kända och mångfacetterade mötesplatser. Södra Teatern byggdes på 1800-talet och bjuder idag på allt från restaurang till nattklubbar, barhäng, konserter och festivaler. Här hittar du även den sommaröppna Mosebacketerrassen, ett omtyckt vattenhål med vykortslik utsikt över hela Stockholm. Södran arrangerar drygt 500 evenemang per år - allt från nattklubbar till teaterföreställningar. Se kalendariet här. Restaurang Mosebacke Restaurang Mosebacke är Södra Teaterns restaurang och stället för såväl vegetarianer och veganer, som köttätare. Här serveras en gedigen meny med allt från råbiff och kronhjort till bakad rotselleri och pumpa med kålrabbi. Den som vill ha lite mer avskildhet kan även boka restaurangens chambre separée. På helgerna serveras en dignande brunch. Stora Scen Den pampiga salongen från 1859 är stans äldsta privatteater i bruk. Här kan du bland annat se konserter och stand up-shower, men scenen går även att hyra för exempelvis föreläsningar och företagsevenemang.

Södra berget

Medborgarplatsen och Björns Trädgård kan nås inom 8 minuters promenad.

södra teatern lunch shop

Framåt kvällen förvandlas huset till nattklubb, så efter en dag fylld av midsommaraktiviteter, lekar och levande musik fortsätter alltså festen för de som vill dansa något annat än " Små grodorna ". Vi vill välkomna alla som är i stan, turister som stockholmare, att fira med oss uppe på Mosebacketerrassen. Det kommer bli en midsommar med lite extra krydda och flärd och dessutom allt du kan önska i form av lekar, mat och musik. Till detta en slående utsikt över Djurgården och Stockholms inlopp, berättar Ingmari Pagenkemper. Midsommarafton på Södra Teatern När: fredag 23 juni Mosebacketerrassen: kl. 14:00 resning av midsommarstång, dans och fiskdamm Mosebacke Etablissement: lunch, middag och klubb med DJ CK kl. 12. 00–02. 00. Champagnebaren: kl. 16:00-02:00 - musik, bubbel och fabulous view Södra Bar: kl.

1. Teatern
  2. Södra bar
  3. Södra teatern lunch company
  4. Bra ljudböcker 2020 - De bästa ljudböckerna att lyssna på under 2020
  5. Södra teatern lunch bags
  6. Glasögon cheap
  7. Södra teatern lunchbuffé
  8. Lunch | Södra Sällskapet
  9. Södra teatern lunches

Hittade fler än 10 restauranger nära Södra teatern, Stockholm. Det genomsnittliga betyget för dessa restauranger är 3. 4 / 5 baserat på 85 recensioner.

Du har hela livet, Habibi. Illustratör: Munira Yussuf Föreställningar i {{nicipalityFilterLabel}} Inga föreställningar att visa Föreställningar i {{gionFilterLabel}} Föreställningar i angränsande län Aktuella föreställningar För bara 160 kr per år stödjer du kulturlivet på din ort och blir VIP-gäst på en mängd teatrar i hela Sverige. Gå med nu! Bli medlem Om Riksteatern Riksteatern har som vision att skapa och förmedla scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse – för alla, överallt. Cullberg Cullberg är ett nationellt och internationellt repertoarkompani med bas i Botkyrka utanför Stockholm. Vi arbetar kontinuerligt för att en stor publik i Sverige och utomlands ska få möta samtida dans.

Hem - Sagateatern - Saga Mat & Dryck

Denna lördag delar @mauroscocco och @matildagratte med sig av sin favoritmusik 💞 # staytunedandinside @ Södra Teatern Södranklubben får en Spotify och ger er musik direkt i era vardagsrum! Vi har bett våra favorit-DJs och artister sätta ihop sina bästa låtar till er. Först ut är våra nöjeschefer Stella Scocco, Stina Grape och Edvin Endre som tätt efterföljs av Kamohelo Khoaripe (Off the meds). Följ för att inte missa några släpp! Stay tuned and inside # NowPlaying

Risotto di limone Citron och basilikarisotto serveras med scampi sauterad i vitt vin, örter och chili Finns i halv eller hel portion - 97 kr eller 227 kr 13. Sedainin al merluzzo pesto Sedaninipasta med torsk, rödlök, pesto och grädde, toppad med ruccola och parmesan Finns i halv eller hel portion - 97 kr eller 227 kr 14. Linguini ai frutti di mare Linguini pasta med vitlöks- och chilifräst scampi, vongolemusslor och bläckfisk serveras med piccadilly tomater. Finns i halv eller hel portion - 97 kr eller 227 kr vegetariskt & veganskt 15. Caprese Klassisk tomat och basilikasallad på ett stekt bröd, toppad med buffelmozzarella och tryffelolja 97 kr 16. Verdure Grigliate Röra på grillad aubergine, paprika, rödlök och kryddor, toppa med parmesankräm & grillat focaccia (går att få veganskt) - 97 kr 17. Svizzera di fagioli misti Bönburgare med basilikacrème, avokado, gurka, tomat och silverlök - 97 kr 18. Formaggio di capra Friterad getost med hjortron och friterad persilja - 94 kr 19. Avocado fritto Pankofriterad avokado med parmesandkräm och grillad citron - 97 kr 20.

Möten och event Det går även att hyra Södra Teaterns lokaler för möten och event. Förutom Champagnebaren, Kristallen och Stora Scen finns ett fåtal mötesrum. Södra Teatern hjälper till med att arrangera allt från release- och bröllopsfester till produktlanseringar och bolagsstämmor.

södra teatern lunches södra teatern lunch room

I våra barer och i restaurangen tar vi endast emot betalning med kort.

1. Livet i 8 bitar m