msumdragonbaseball.com

Färja Till Polen | Färja Till Pôle Sud

Stena Spirit, en personlig favorit i Stenaflottan Har åkt flera gånger med detta fartyg och det har varit toppen varje gång. Mycket fin och välvårdad båt. Trevlig personal och bra underhållning samt helt okej mat. Spirit som har polsk besättning, upplever jag som strået fräschare i hytter och allmänna utrymmen än svenskflaggade systerfartyget En trevlig kortsemester Jag hade tänkt göra något lite annorlunda för en kortsemester denna gång och jag tittade på olika ställen att boka en minikryssning. Valet föll på Karlskrona-Gdynia då jag redan kände Karlskrona och det finns direkt tåg från Köpenhamn, där jag bor, och till Karlskrona. Från stationen var det enkelt komma till färjeterminalen där vi snabbt checkades in och fick våra biljetter och eXtra kort. Detta fungerade smidigt då jag bara visade kvittot för min bokning på min mobiltelefon. Vi hade anlänt tidigt till terminalen och när det sedan var ungefär en timma kvar till att båten skulle segla ställde vi oss i kö, efter 20 minuter öppnades dörrarna och det gick ganska snabbt med att komma ombord.

Färja till polen från sverige

Nu har många fått upp ögonen för Polen som en turiststad i Europa och för alla svenskar har detta blivit ett hett resmål. Anledningen till att Polen har blivit ett populärt resmål för många nordbor är naturligtvis närheten och enkelheten att ta sig dit. Det är dock inte bara det som lockar, utan Polen har utvecklats till att vara en plats som kan ge någonting för alla smaker. Här finner du allt ifrån trevliga strandstäder med det badliv som tillhör, till en rik kulturhistoria där gamla byggnader idag står mittemot ett av landets största nattklubb. Det finns även mycket annat som natursköna platser samt en härlig och intressant shopping med produkter som du inte kan finna någon annanstans. När du ska resa till Polen rekommenderas att du tar färjan Naturligtvis kan du som många andra ta flyget till Polen. Det finns en mängd olika städer med internationella flygplatser, vilket betyder att du kan komma dit du ska med en gång. Har du tid och är lite mera äventyrlig av dig, kan det vara trevligt och bekvämt att ta färjan till Polen.

Då vi kom in på båten var det enkelt hitta vår hytt på sjunde däcket. Hytten var lagom stor och verkade ren. Sängarna var behagliga och det fanns TV också, med flera svenska kanaler. Eftersom vi inte skulle segla från Karlskrona för än klockan 9 på kvällen hade vi inte bokat mat i förväg så vi gick till cafeterian och hittade något vi var sugna på. Maten var väldigt bra till priset och personalen vänliga och uppmärksamma på gästerna. Detta fungerade väldigt bra. Sedan var vi i butiken och titta och handla lite. I hytten fick vi konstatera att det var väldigt enkelt att höra vad som hände eller sagdes i hytterna bredvid och ute på gången, men det gick utmärkt att somna trots detta. Måste också nämna att badrummet/toaletten är ganska litet i Comfort Class hytterna, men de fungerar. I hamnen i Gdynia var det enkelt hitta en buss som kunde ta oss till centrum och möjligheterna att shoppa i Gdynia är utmärkta. Vi hittade även flera bra och billiga restauranter. Tillbaks på färjeterminalen kunde vi gå direkt ombord på båten där vi hade bokat middag klockan 19 i Taste.

Färjor till Polen - Jämför färjerutter och priser

färja polen
  1. Färja fort lauderdale till bahamas
  2. Färjor till Polen - Jämför färjerutter och priser
  3. Färja till polen nynäshamn
  4. Resa till polen
  5. Färja till polen season

Personalen välkomnade oss och ledde oss till ett fönsterbord. Buffén var stor och maten verkade fräsch och smakade bra. På morgonen verkade det lite irriterande att man måste lämna hytten så pass tidigt, en halvtimme innan man kan gå i land. Det har jag upplevt smidigare på andra fartyg. Men annars var vi jättenöjde med vår maxikryssning och kommer absolut åka på en liknande igen inom kort. Perfekt för hela familjen Trevlig resa mot Gdynia med hela familjen. Det passade alla åldrar då vi har ett spann på barnens åldrar från 4-19 år. GOD mat och mycket trevlig personal, sängarna var gudomliga!! Hytten kan jag inte klaga på.