Jönssonligan Och Dynamitharry / Jönssonligan Och Dynamit Harry Hall

1. Jönssonligan och dynamit harry jr

Sickan, Vanheden och Rocky ska bryta sig in hos gangsterbossen Wall-Enberg. Till hjälp tar de sprängningsexperten Dynamit-Harry (Björn Gustafson). Men dessvärre är hans kunskap om dynamit är en smula förlegad... "Jönssonligan och Dynamit-Harry" är den andra filmen i komediserien. I rollerna Gösta Ekman Ulf Brunnberg Björn Gustafson Regi Mikael Ekman

Jönssonligan och dynamit harry jr

Håll koll på alla premiärer med 6. 1 IMDb 1982 • Komedi, Kriminaldrama • Sverige • 106 min Sickan, Vanheden och Rocky ska bryta sig in hos gangsterbossen Wall-Enberg. Till hjälp tar de sprängningsexperten Dynamit-Harry. Men dessvärre är hans kunskap om dynamit är en smula förlegad...

och meaning

Till sin hjälp tar man den nu nyktra Dynamit-Harry. Hans kunskap om dynamit är dock en smula bedagad vilket Jönssonligan snart blir varse. Även polisen är intresserad av Wall-Enberg och en äregirig kommissarie planerar ett tillslag. Vem hinner först? Om filmen [ redigera | redigera wikitext] Till skillnad från såväl föregångaren Varning för Jönssonligan (1981) som alla svenska efterföljare fram till Jönssonligan dyker upp igen (1986) följer denna film ett danskt originalmanus från Olsen-Banden-serien riktigt troget. Denna film finns sålunda i en dansk, en norsk och en svensk version. Det är den femte danska filmen Olsen-banden går amok (1973), den fjärde norska Olsenbanden og Dynamitt-Harry går amok (1973) och denna svenska version. Sluten skiljer sig dock åt; i de danska och norska versionerna fortsätter historien med att polisen hämtar Egon Olsen (Sickans motsvarighet) för att få hjälp med att öppna kassaskåpet med de svarta pengarna som ligan redan har stulit. Bytet från kuppen förekommer även här (dock på ett helt annat sätt), men polischefen hinner ge Egon betalt ur egen ficka innan han ens har upptäckt att skåpet är tomt.

Haulla jönssonligan och dynamitharry löytyy 5 aiemmin esitettyä tv-ohjelmaa. Katso kaikki päivän TV-ohjelmat – siirry TV-oppaan etusivulle tästä » Jönssonligan och Dynamit-Harry är en svensk komedi från 1982. Sickan (Gösta Ekman) har tänkt ut en plan under sin tid i fängelset. Han och vännerna Rocky (Nils Brandt) och Vanheden (Ulf Brunnberg) ska bryta sig in hos gangsterledaren Wall-Enberg (Per Grundén) och stjäla hans förmögenhet. Den här gången tar Jönssonligan hjälp av Vanhedens kusin Dynamit-Harry (Björn Gustafson), som inte är något annat än en levande bomb. Men det är inte bara Jönssonligan som planerar en kupp mot Wall-Enberg. Regissör: Mikael Ekman. la 28. 07. 2018 23. 15 - 00. 45 Sickan har tänkt ut en plan under sin tid i fängelset. Tillsammans med sina vänner Rocky och Vanheden ska han bryta sig in hos gangsterledaren Wall-Enberg och stjäla hans förmögenhet. la 28. 2018 22. 20 - 23. 00 Sickan har tänkt ut en plan under sin tid i fängelset. pe 20. 01. 2017 23. 20 - 01. Men det är inte bara Jönssonligan som planerar en kupp mot Wall-Enberg.

1. Jönssonligan och dynamit harry johnson
  2. Och meaning
  3. Svenska spel sport
  4. Jönssonligan och dynamit harry movie
  5. Arvinge okänd 2018
  6. Familj vecka för vecka moa
  7. Jönssonligan och dynamit harry hall
  8. Vad är liv?
  9. Jönssonligan och dynamit harry dr
  10. Inte ytterligare en blogg om cancer

Uppskattad leveranstid: 5-15 arbetsdagar Beskrivning Sickan har dragit sig tillbaka. Vanheden och DynamitHarry får nu klara sig på egen hand. Denna gång får de hjälp av doktor Ma Busé - och målet är Romanofft svarta diamant som nu ställs ut på Nationalmuseum i Stockholm. Specifikationer Ljud: Svenska Svensk Ruotsi Undertexter: Svenska för hörselskadade Orginaltitel: Jönssonligan och den svarta diamanten Skådespelare: Birgitta Andersson Björn Granath Björn Gustafson Per Grundén Peter Haber Pontus Gustafsson Rickard Wolff Ulf Brunnberg Weiron Holmberg

Jönssonligan & Dynamit-Harry Genre Komedi, kriminalare, thriller Regissör Mikael Ekman Producent Ingemar Ejve Manus Henning Bahs Erik Balling William Aldridge Sven Melander Skådespelare Gösta Ekman Ulf Brunnberg Nils Brandt Björn Gustafson Originalmusik Ragnar Grippe ( elektronisk musik) Produktionsbolag Svensk Filmindustri Premiär 17 september 1982 (Sverige) Speltid 101 minuter Land Sverige Språk Svenska Föregångare Varning för Jönssonligan Uppföljare Jönssonligan får guldfeber IMDb SFDb Jönssonligan & Dynamit-Harry är en svensk film från 1982 regisserad av Mikael Ekman. Handling [ redigera | redigera wikitext] Jönssonligan befinner sig i Berns salonger och ska bryta sig in i ett kassaskåp av märket Franz Jäger. Plötsligt dyker Vanhedens kusin Dynamit-Harry upp, kraftigt berusad. Harry förstör det välsmorda stöldförsöket och ligans ledare Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson hamnar i fängelse. Tio månader senare släpps Sickan fri och har en ny plan. Den här gången är det tänkt att ligan ska bryta sig in hos ärkerivalen och tvivelaktige finansmannen Wall-Enberg och råna honom på en ansenlig summa pengar.

Följ film Följer film Sluta följ DVD/BR Saknas Följ Följer Sluta följ Synopsis "Sickan" har en ny genial plan på gång. Under tiden han avtjänat ett fängelsestraff har han tänkt ut den perfekta kuppen. "Sickan" och hans kumpaner ska bryta sig in hos bankir Wall-Enberg. Vad han inte vet är att polisen tänkt göra en razzia hos Wall-Enberg samtidigt som Jönssonligan tänker göra sin kupp. 2. 7 av 484 användare Logga in för att se betyg av de du följer Logga in så gissar vi ditt betyg Info Originaltitel Jönssonligan och Dynamitharry Användarrecensioner Det finns inga användarrecensioner ännu. Bli först med att recensera Jönssonligan och Dynamit-Harry Andra kritiker Det finns inga andra kritiker ännu

1. Lägg till skrivare iphone
  2. Trådlösa gaming hörlurar
  3. Crescent cyklar äldre modeller free