Christina Applegate Våra Värsta År

Applegate har också medverkat i en rad långfilmer. 2001 spelade hon huvudrollen i två filmer på samma tema, medeltida ädlingar som förflyttas till vår tid, Drömprinsen och den amerikanska versionen av den franska komedi-succén Just Visiting. 2005 gjorde Christina Applegate Broadwaydebut i titelrollen i den klassiska musikalen Sweet Charity, och för det fick hon en nominering till det prestigefulla teaterpriset Tony Award som Bästa musikalskådespelerska, detta efter en olycksdrabbad förhistoria där hon bröt foten strax före premiären på Broadway. Privatliv [ redigera | redigera wikitext] Applegate och Martyn LeNoble fick en dotter, Sadie Grace, den 27 januari 2011. Christina Applegate är vegetarian och en stor djurvän med huset fullt av olika husdjur, engagerad i djurskyddsfrågor, bl. a. via djurskyddsorganisationen PETA. [ 1] Under 2008 drabbades Applegate av bröstcancer då en tumör upptäcktes i hennes ena bröst, men valde att operera bort båda brösten då hon bar på en förändring av genen BRCA1 och att hennes mor haft både bröst- och livmoderhalscancer.

Christina applegate vara värsta år divorce

Fostret var dött. I serien förvandlades graviditeten då till en "dröm", någonting som egentligen aldrig inträffat. Tragedin inspirerade Katey Sagal till att skriva låten "(You) Can't Hurry the Harvest" som fanns med på hennes debutskiva. Ketay Sagal skulle så småningom få två döttrar, Sarah och Grace, men denna gång vågade producenterna inte skriva in graviditeterna i handlingen. Peggys frånvaro i serien – då Katey Sagal var gravid – förklarades i stället med att hon reste världen runt för att återförena sina föräldrar, två "rednecks". Sen år 2004 är Katey Sagal gift med "Sons of Anarchy"-skaparen Kurt Sutter. Paret har en dotter, Esmé Louise, som de skaffade med hjälp av en surrogatmamma, 2007. 3. Stjärna redan som barn Christina Applegate. Christina Applegate (1971–) Roll: Kalley Bundy Christina Applegate var tv-stjärna redan som barn och förekom i massor med små roller. Det stora genombrottet kom när hon var 16 år gammal, i "Våra värsta år", där hon spelar familjens Bundys dotter, bimbon Kelly.

christina applegate vara värsta år new

Christina applegate våra värsta ar.drone

1. Hennes värsta år är över | SvD
  2. När TV |
  3. Christina applegate vara värsta år
  4. Christina applegate våra värsta ar 01

Christina Applegate är aktuell i två filmer. Anchorman, som hade svensk premiär förra veckan, och Surviving christmas, premiär på fredag. Christina Applegate på premiären på Surviving christmas. Los Angeles, SvD Hon blev känd för Våra värsta år, men hoppas och tror att hennes bästa år som skådespelare är kvar. – En tv-serie som den om familjen Bundy öppnar många dörrar, men samtidigt är det lätt att bli stämplad och erbjuden en viss typ av roller. Christina Applegate, 33, är aktuell i två filmer. I Anchorman spelar hon Veronica Corningstone – en kvinnlig reporter på tv-stationen KVWN som utmanar nyhetsankaret Ron Burgundy. I Surviving Christmas har hon rollen som Alicia Valco. I en annan ledande roll ser vi James Gandolfini, aktuell på söndagkvällarna i SVT som Tony Soprano. – Vad som lockade med rollen? De ville ha mig och betalade en massa pengar, skojar Christina Applegate. Nej, allvarligt talat är jag en stor Ben Affleck-beundrare och jag ville inte missa möjligheten att få jobba med honom.

Christina applegate vara värsta år new

En tumör hittades i ett av hennes bröst. Applegate valde dock att operera bort båda brösten då hon bar på en förändring av genen BRCA1 och hennes mamma haft både bröst- och livmoderhalscancer. I dag är Christina Applegate friskförklarad. 4. Greps med knark David Faustino. David Faustino (1974–) Bud Bundy Rapartisten och skådisen David Faustino är mest känd för sin roll som Bud Bundy, familjens lillebror, i "Våra värsta år". I serien är Bud givetvis döpt efter pappans favoritöl, "Budweiser". Bud är duktig i skolan men ändå en loser. Hans försök att imponera på tjejer går så där. Han befinner sig på ständig kollisionskurs med systern. Privat har det varit upp och ner. Dåvarande hustrun träffade Faustino på ett centrum för andlighet i Kalifornien. Efter att ha dejtat i fem år gifte de sig 2004 i legendariska Las Vegas-kyrkan "Little white wedding chapel", som är berömt för sina snabba vigslar. Äktenskapet blev kort, något som Las Vegas-bröllop också är kända för. I dag har David Faustino en dotter tillsammans med flickvännen Lindsey Bronson.

Christina applegate vara värsta år collection

2007 arresterades Faustino för innehav av marijuana. Åtalet lades ner efter att Faustino gick med på att lägga in sig på ett behandlingshem. På 90-talet var Faustino ett välkänt ansikte i Los Angeles klubbvärld. Han var med och startade "Balistyx", en klubb med fokus på hiphop/funk, som på torsdagar höll till på klassiska nattklubben "Whisky a go go". 5. Bjöd alla utom O'Neill och Faustino Amanda Bearse. Foto: TV3 Amanda Bearse (1958–) Roll: Marcy D'Arcy B-filmsstjärnan Amanda Bearse spelar i "Våra värsta år" grannen Marcy D'Arcy. Hon är Peggys bästa väninna och Als största fiende. Familjen Marcy anser sig vara så mycket bättre än grannarna, ändå sänker de sig till ofta till Bundys låga nivå. Även Marcys karaktär utvecklas över säsongerna. Från början är hon en ganska snäll och välkomnande person, förälskad och nygift med maken Steve. Men att leva så nära familjen Bundys påverkar människor. Så småningom tar Marcys mörkare sidor över. Privat kom Amanda Bearse ut som homosexuell 1993 och är mamma till en adopterad dotter.

Christina Applegate Christina Applegate, juli 2014. Född 25 november 1971 (48 år) Hollywood, Los Angeles, Kalifornien, USA Aktiva år 1981– Make Johnathon Schaech (2001–2007) Martyn LeNoble (2013–) Betydande roller Kelly Bundy i Våra värsta år IMDb SFDb Christina Applegate, född 25 november 1971 i Hollywood i Los Angeles, är en amerikansk skådespelare. Biografi [ redigera | redigera wikitext] Applegate började sin skådespelarbana som barn, från nio års ålder, i en rad TV-produktioner, och hon slog igenom i TV-serien Våra värsta år, där hon spelade dottern Kelly Bundy. Serien sändes mellan 1987 och 1997. Christina Applegate spelade huvudrollen i situationskomedin Jesse. Sedan 2007 är hon huvudrollsinnehavare i den framgångsrika situationskomedin Samantha Who?, som handlar om en kvinna som drabbats av minnesförlust och måste återskapa sitt liv. 2011 började TV-serien Up All Night sändas med Applegate i huvudrollen. Den handlar om ett par, som får ett barn och hur de hanterar familjelivet.